Måndag

publicerat i Allmänt;
Måndag idag, bebis är nu 15 dagar gammal. Ingen ålder egentligen och han är verkligen ett spädbarn men samtidigt känns det som att han har funnits hos oss för evigt, och jag kan inte förstå att jag satt här hög gravid och jävlig för drygt 2,5 vecka sedan.
Han är verkligen världens snällaste och nöjdaste bebis att jag börjar tro att det är fel på honom ;-) han bara äter sover och är vaken stundvis och då är han super nöjd. På dessa två veckor har han skrikit kanske 5 ggr max och de har varit någon minut om tutten inte kommit. På natten gnyr han bara när han vaknar och vill ha mat. Han fortsätter att sova drygt 6-7 h i sträck innan han vill äta. Dagtid sover han ett låååång pass mitt på dagen om ca 3 h och där i mellan slumrar han om vart annat, någon timme hit o dit och äter varannan timme på dagen. Förståeligt! det är som att han "äter upp sig". 


Idag är Elsa på förskolan, jag har pluggat om de endokrina organen och rörelseorganen och skickat in frågor. Nu ska ta de lite lugnt, äta och göra oss redo för att hämta syrran! 
Han ser så stor ut på bilderna. Min lilla mini groda! 😍 vi är fortfarande oense om namnet. Elton. Jätte fint, men han är inte en Elton. I mina ögon iaf. Men Johan är envis och jag kommer få lägga mig. Elton. Elton. Kanske... 




  

Kommentera inlägget här :