10 dagar

publicerat i Allmänt;
Idag är bebis 10 dagar. Tiden går så himla fort och nu är man mer medveten om hur fort den går! Vi försöker njuta och gosa så mycket det bara går, för rätt vad de är så är han också 2,5 och trotsar allt vi säger ;-) skämtosido. Än så länge går allt bra. Det enda han gör är att sova och äta! Hela dagarna. Palt koma efter varje måltid. Han har några vakna stunder på dagen och då bara ligger han o kollar, hur nöjd som helst. 
Precis som sin syster va! 
Jag själv åkte på jordens jävla mjölkstockning i fredags så låg i 40 graders feber i nästan 3 dagar och va så jävla dålig!! Inte mänskligt de här. Den släppte i söndags kväll och min mardröm är att jag åker på de igen! 

Elsa är snäll mot lillebror, kallar honom älskling och vill mer än gärna trycka in nappen hela tiden, även när han äter! Haha. "Mamma, bebis ha mappen" 

Det känns som att han har varit med oss i all evighet! Livet fortsatte på en gång när man kom hem, här kunde vi inte leva i någon bebis bubbla där man kan ligga i sängen hela förmiddagen o bara gosa. När Elsa vaknar då är de bara att starta dagen! Jag ska inte klaga över det, Johans tid hemma gick ju han upp men nu är de min tur! Som tur är så sover den här killen mellan 4-6 h i sträck första passet på natten och sen ca 2-3 h i sträck, vilket är otroligt skönt, men man är bra trött ändå. Ibland får jag inte ens sitta ner o amma ett helt "amningspass". Jag vill inte säga nej till Elsa. De är en balansgång! För tids nog måste hon lära sig att vänta på sin tur! Nu kräver inte bebisen mer än mat och närhet men så småningom ska han oxå ha uppmärksamhet och andra behov som jag ska finnas till för och då måste hon kunna vänta och acceptera det. 
Framtida problem ;-) nu ska jag njuta av mina två fina barn ett tag framöver innan jag gnager sönder min hjärna.. 









Kommentera inlägget här :